Kuponginlösen AB

rabble

Med en mobil kupong får du spridning på din kampanj, bra inlösenfrekvens och en unik konsumentinsikt

 

Kampanj: Rabattkupong i Rabble

Kampanjägare: Daim (Marabou)  

Syfte: Mondelez syfte var att öka medvetenheten om Daim Dubbel, kommunicera med en digital målgrupp, jämföra konverteringsgrader och skillnader i köpbeteenden på olika orter samt få  detaljerad konsumentstatistik.

Beskrivning: Via Rabble erbjöds en rabattkupong på 2 för 1 på Daim Dubbel. Kupongen gick att lösa in på Coop, Axfood, Bergendahls samt Reitan. Marabou fick efter kampanjen en detaljerad kampanjrapport.

Hur gick det? Hela 2o% av de som såg erbjudandet löste in kupongen i butik. Över 80% av de tusentals hämtade kupongerna var utanför storstäder.

Kampanj: Rabattkupong i Rabble

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Betala räkningar i butik

Betala räkningar i butik

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot