Kuponginlösen AB

risentaweb

 

Låt de nya vännerna på Facebook testa nya smaker via mobila kuponger

 

Kampanj: Risenta bjuder på müsli

Kampanj ägare: Risenta i samarbete med NordicSocialMedia

Syfte: Att få konsumenterna att pröva på de nya müslisorterna, dela med sig samt att bygga en stor fanbase på Facebook

Beskrivning: Kampanjen gick uteslutande på Facebook, där Risenta varje dag från kl 07.00 delade ut 500 st müslipaket. Under 5 dagar (mån-fre) skickades totalt 2 500 sms kuponger ut, som gav varje ny vän ett stort paket av Risentas nya müslisorter.

Hur gick det?: Över förväntan. Man hade som mål att vid kampanjens slut efter 5 dagar vara uppe i 1 000 vänner på sin Facebook sida, man började på 390 vänner. Efter bara 12 timmar hade man klarat målet. De 500 müslipaketen som delades ut varje dag tog i princip slut nästan direkt efter lunch. Kampanjen på Facebook hjälpte Risenta att nå en fanbase på ca 2 000 vänner.

 

 

Till kampanjanmälan

gogreen270x130Alt2

Kundcase: Mobila presentkort

banner_arla

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot