Kuponginlösen AB

Keldacase

Engagera konsumenter och sprid budskapet i sociala medier

Kampanj: Varucheck med Smartson Sharevertising

Kampanjägare: Kelda

Syfte: Vinna konsumenternas kärlek och köp genom engagerad sampling och delade upplevelser i ett koncept som kallas Sharevertising.

Beskrivning: Via Smartsons kanaler och sociala medier eftersöktes 2 000 testpiloter. Testpiloterna får en produktcheck, som de lämnar in i sin vanliga matbutik. De testar sedan produkten i sin hemmiljö och delar därefter upplevelsen med familj och vänner samt Smartson i sociala medier och i verkliga livet.

Hur gick det?: 13 655 konsumenter ansökte om bli testpiloter. Ur denna grupp valdes 2000 testpiloter och de delade produktupplevelsen med så många familjemedlemmar och vänner att kostnaden per sample endast blev 16,7% av produktpris.

Inbjudna: 745 003

Ansökte: 13 655

Testpiloter: 2256

Total sample: 13 490

WoM: 20 619

Social media: 52 452

I kronor och ören så brukar kostnaden per sample genom Sharevertising ligga mellan 4 till 10 kronor, beroende på produkt och antal, för distribution via varucheckar.

 

 

 

 

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot