Kuponginlösen AB

marabou

Trippel njutning ger pengar tillbaka – hur man berättar om nya produkter genom att använda klassiska favoriter

Kampanj: PengarTillbaka

Kampanjägare: Kraft Foods

Syfte & Mål: Målet med kampanjen var att skapa ökad lojalitet till varumärket Marabou och samtidigt driva försäljning av klassiska storsäljare samt nyheterna Sensation Yoghurt & Raspberry och Sensation Toffee & Walnut.

Beskrivning: Kampanjen var ett perfekt tillfälle att låta konsumenterna njuta av klassiska favoriter och samtidigt prova på läckra nyheter. Det enda konsumenten behövde göra vara att spara kvitton som visade köp av tre Maraboukakor och sedan skicka dem till KClearOn i ett svarskuvert som ingick i kampanjmaterialet i butik. Efter en kort tid fick kunden sin belöning i form av en värdecheck på 20 kr. Värdechecken kunde sedan användas som betalmedel i alla butiker som är uppkopplade mot ClearOn. I brevet med värdekupongen gavs dessutom möjlighet att tacka alla lojala kunder och berätta om nyheterna Sensation Yoghurt & Raspberry och Sensation Toffee & Walnut.

 

 

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot