Kuponginlösen AB

boxer

Premiera vinnare i tävling

Kampanj: Presentkort

Kampanjägare: Boxer

Syfte: Syftet var att genom en kul och somrig aktivitet skapa positiva associationer till varumärket och att samtidigt driva trafik till den nya Roberts Värld sajten.

Beskrivning: Under sommaren 2009 gav Boxer bort 50 glassar om dagen till de kunder som gick in på Roberts värld sajten och svarade rätt på ett musikquiz. Den som svarade rätt och angav sitt mobilnummer fick ett mobilt presentkort och kunde hämta ut en glass i Pressbyrån och 7-Eleven.

Hur gick det? Vi lyckades skapa en snackis till en relativt låg kostnad. Så fort tävlingen öppnade kom ett stort antal in och tävlade och dagens 50 glassar tog slut på åtta minuter. Totalt gav Boxer bort 1 500 glassar. Genom viral spridning nådde vi också befintliga kunder och gav potentiella kunder bra associationer till varumärket.

 

 

 

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot