Kuponginlösen AB

Frågor & Svar; Konsument/Företag.

Frågor & Svar – Konsument/Företag

Var kan jag lösa in Värdeavier från Bankgirot, PlusGirot, Swedbank och Sparbankerna?
Se vår sökfunktion för närmaste butik/ombud.

Hur mycket kostar det att lösa in en Värdeavi i butik?
Det kostar 30 kronor om inget annat framgår på avin.

Hur mycket kostar det att betala en räkning i butik?
Att betala en räkning kostar 39 kronor för privatpersoner och 45 kronor
för företag/föreningar.

Datumet på min avi har passerat/gått ut, vad ska jag göra?
Kontakta utställaren. Vem utställaren är står i texten som kom tillsammans med din avi. Om du inte vet vem utställaren är kontakta:
Bankgirot: 020-78 22 22
PlusGirot: 0771-22 44 88
Swedbank: besök närmaste Swedbank- eller Sparbankskontor.

Vårt företag har fått en avi, kan jag lösa in den i butik?
Endast avier som är ställda till privatpersoner kan lösas in i butik, avier ställda till företag hänvisas till banken.

Varför kan jag inte hämta ut en Värdeavi som är utställd till företag/förening eller via fullmakt?
Butikerna har inget system för att kontrollera vem som tecknar ett företag/förening eller vem som har fullmakt för en person.

Jag har fått 2 Värdeavier, med olika utseende på korten. Är båda korten giltiga och kan båda lösas in i butik?
Ändringarna av utbetalningskorten gör successivt. Det innebär att det kan vara olika utseende på utbetalningskorten. Värdeavier med streckkoder på framsidan kan lösas in av privatpersoner i de butikskedjor som finns angivna i följebrevet. Värdeavier utan streckkod löses in hos bankkontor.

Varför kan jag inte sätta in pengarna på mitt Nordea-/PlusGirokonto i butiken?
Den möjligheten finns inte via de system som butikerna använder. Insättning på konto kan göras via Nordea bankkontor eller genom gottskrivning /gäller ej kunder med Nordea telefon- och internettjänst).

Varför kan jag inte lösa in en Värdeavi i en butik efter kl 23.00 på kvällen?
Från Kl 23.00 på kvällen till kl 06.00 på morgonen uppdaterar vi våra system- därför har butiken inte möjlighet att lösa in Värdeavier under denna tid.

Om jag handlar för hela beloppet i butiken- måste jag ändå betala avgiften på 30 kronor?
Avgiften på 30 kronor för inlösen tas alltid ut oavsett om man handlar för hela eller del av beloppet eller om man tar ut hela beloppet i kontanter.

Hur ska jag identifiera mig när jag vill hämta ut en Värdeavi i butik?
Det är samma krav på identifiering som när man löser in utbetalningskort/Värdeavier på ett bankkontor. Giltig legitimation.

Jag har endast ett utländskt pass- hur ska jag då hämta ut beloppet på min Värdeavi?
Du måste besöka ett bankkontor.

Butiken hade inte tillräckligt med kontanter för att kunna lösa in min Värdeavi. Vad gör jag?
Inlösen av Värdeavier i butik sker alltid utifrån butikens tillgång på kontanter. Försök i en annan butik eller vid ett annat tillfälle.

Kortet gick sönder när jag öppnade försändelsen. Vad gör jag?
En reklamation av utbetalningskortet måste göras. Ring dem som Värdeavin är utställd via:
Bankgirot: 020-78 22 22
PlusGirot: 0771-48 04 90
Swedbank: besök närmaste Swedbank- eller Sparbankskontor.PlusGirot Kundcenter 0771- 480 490

Min Värdeavi kunde inte lösas in i butik- utbetalningen medgavs inte. Varför?
Orsak kan vara att giltighetstiden har gått ut. Kontakta den som skickat pengarna (utställaren) för att få mer information.

Var kan jag lösa in min mobila rabattkupong?
Se vår sökfunktion för närmaste butik/ombud. Tänk på att vissa mobila erbjudanden är kopplade till vissa kedjor som till exempel Pressbyrån och 7-Eleven.

Vårt företag har fått en inbetalning från ClearOn som inte går att härleda. Vad gör jag?
Ring vår Kundsupport så hjälper de dig att ta fram vem som gjort insättningen, telefon: 020-31 54 86, eller mail: Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den .

Var kan jag betala mina räkningar?
Se Kassagirots sökfunktion för närmaste butik/ombud.

Varför betalas mina pengar ut på en avi i stället för till mitt konto?
Det är en fråga som utställaren till ditt kort kan svara på. Om du inte vet vem utställaren är kontakta:
Bankgirot: 020-78 22 22
PlusGirot: 0771-48 04 90
Swedbank: besök närmaste Swedbank- eller Sparbankskontor.

 

Till kampanjanmälan

gogreen270x130Alt2

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot