Kuponginlösen AB

Frågor & Svar; Leverantör/Producent.

Frågor & Svar – Leverantör/Producent

Hur går jag tillväga för att använda ClearOns tjänster?
Välkommen att kontakta oss med alla typer av frågor. Vi lyssnar gärna på dina behov och önskemål för att vägleda dig och bistå med vår kunskap och erfarenhet.

Om du vill bli kund hos ClearOn bör du först ta del av våra allmänna villkor samt våra ekonomiska rutiner. Sedan fyller du i en kampanjanmälan och skickar in till ClearOn via mail, fax eller post. Därefter gör ClearOn en sedvanlig kreditupplysning.

När kampanjanmälan kommer till ClearOn läggs den upp i våra system. Därefter ställer vi ut en faktura på den fasta startavgiften samt en saldopåfyllnadsbegäran (begär in a-conto medel) för kommande inlösen. Saldopåfyllnadsbegäran ska betalas in till ClearOn innan EAN-koden skickas till er. Den totala handläggningstiden är cirka tre dagar beroende på hur fort saldopåfyllnadsbegäran betalas.

Jag är redan kund hos ClearOn. Hur lång tid tar det innan jag får vår EAN-kod?
Inom 24 timmar, måndag till fredag.

Kan jag förlänga en kupongkampanj hos ClearOn?
Det går att förlänga en kupongkampanj vid ett tillfälle och maximalt två månader. Detta gäller inte mobila rabattkuponger. Vid en längre förlängning utgår en ny kampanjavgift.

Vad kostar det att starta en kampanj?
Prislista

Kan ClearOn hjälpa till med tryck av kuponger?
Självklart – och till förmånliga priser. Välkommen att besöka vår webbshop. Här kan du enkelt beräkna priser och göra beställningar. Du kan även kontakta oss med alla typer av frågor. Vi lyssnar gärna på dina behov och önskemål för att vägleda dig och bistå med vår kunskap och erfarenhet. Kontakta vår Kampanjsupport, telefon: 08-588 340 59.

Kan ClearOn distribuera kuponger i samband med trycket?
Ja, kontakta ClearOn för offert.

Hur hög inlösen kan jag räkna med på min kupong?
Medievalet styr i första hand hur stor inlösen blir men också hur generöst och välexponerat erbjudandet är. Andra faktorer som påverkar resultatet är övriga marknadsåtgärder samt hur konkurrensen inom varugruppen ser ut. Om ni vill ha råd och tips inför er kommande kampanj så hjälper vi gärna till.

Vilken storlek bör kupongens EAN-kod ha?
3,5 x 1,5 cm är vad vi rekommenderar. Det går att göra den både mindre och större, men då vill vi gärna att ni mailar oss ett provtryck i PDF-format så att vi kan provläsa koden innan tryck:  Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

Vilken storlek bör en kupong ha?
Tumregeln är att kupongen bör ha samma storlek som en 20-kronorssedel (120 x 65 mm). Det gör att både konsumenten och butiken lätt kan handskas med den. Vill ni att kupongen ska ha en annan storlek går det naturligtvis bra. Då vill vi gärna att ni mailar oss ett provtryck i PDF-format så att vi kan kontrollera att all information finns med på kupongen innan den går till tryck: Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

Vilken information bör jag alltid ha med på kupongen?
Samtliga villkor som är förenade med erbjudandet ska finnas angivna på kupongen. Texten ”inlöses av ClearOn, tidigare Kuponginlösen” ska alltid anges så att butiken ser att kupongen är kopplad till ClearOn.

Vad ska jag tänka på när jag utformar en produktcheck?
En produktcheck ska alltid ha en EAN-kod, en OCR-kod och en ruta där butiken fyller i värdet på varan. För mer information, kontakta vår Kampanjsupport, telefon: 08-588 340 59, eller mail: Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

Jag är osäker på om kupongen är korrekt utformad. Kan ni kontrollera det innan den går till tryck?
Absolut. Maila en högupplöst PDF-fil till  Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

 

Till kampanjanmälan

gogreen270x130Alt2

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot